|
|

Σε περίπτωση που χρειαστεί να γίνουν τα μαθήματα μέσω WEBEX, παρακαλούμε να χρησιμοποιήσετε αυτούς τους συνδέσμους με βάση εκπαιδευτικό, τάξη και μάθημα.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α1 ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΥΠΕΡΣΥΝΔΕΣΜΟ 2024-2025.docx
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α2 ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΥΠΕΡΣΥΝΔΕΣΜΟ 2024-2025.docx
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Β ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΥΠΕΡΣΥΝΔΕΣΜΟ 2024-2025.docx
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Γ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΥΠΕΡΣΥΝΔΕΣΜΟ 2024-2025.docx
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Δ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΥΠΕΡΣΥΝΔΕΣΜΟ 2024-2025.docx
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Ε1 ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΥΠΕΡΣΥΝΔΕΣΜΟ 2024-2025.docx
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Ε2 ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΥΠΕΡΣΥΝΔΕΣΜΟ 2024-2025.docx
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΥΠΕΡΣΥΝΔΕΣΜΟ 2024-2025.docx
ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ WEBEX 2024-2025
ΠΑΤΗΣΤΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΗ ΤΑΞΗ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ
- Τζιχάτ Ιμάμ
https://minedu-primary2.webex.com/meet/tzimam
2. Λουΐζα Νταλιάνη
https://minedu-primary2.webex.com/meet/louisandal
3. Νικόλαος Χασιώτης
https://minedu-primary2.webex.com/meet/nchasiotis
- Χαμδή Μπατζάκ
https://minedu-primary2.webex.com/meet/chambatzak
5. Ισμέτ Ντάγκαλα
https://minedu-primary2.webex.com/meet/ntismet
- Χιλμή Αζήζογλου
https://minedu-primary2.webex.com/meet/azchilmi
- Σεδάτ Ιμάμ
https://minedu-primary2.webex.com/meet/sedatimam
- Πεπονίδου Μαρία
https://minedu-primary2.webex.com/meet/pepmaria
- Σκενδέρη Αναστασία
https://minedu-primary.webex.com/meet/anskenderi
11. Μωραΐτη Μαρία
https://minedu-primary2.webex.com/meet/maria88mor
- Καραχούς Ριτβάν
https://minedu-primary2.webex.com/meet/karaxous
- Παπαμιχαήλ Αλέξανδρος
https://minedu-primary.webex.com/meet/avpapami
- Παρασκευόπουλος Δημήτριος
https://minedu-primary2.webex.com/meet/dparaske11
- Ελισάβετ Τάσιου
https://minedu-primary2.webex.com/meet/eltasiou
- Τζεμαλή Όμπαση Σαλή
https://minedu-primary2.webex.com/meet/tompasis
17. Ευγενία Κεσίδου
https://minedu-primary2.webex.com/meet/evgkesidou
- Μάκης Μοσχίδης
|
Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου συντάσσεται σύμφωνα με το ΦΕΚ 5387/Β΄/26-9-2024. Επιδιώκει να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιείται όσο καλύτερα γίνεται το έργο του σχολείου και να επιτυγχάνονται όσο γίνεται καλύτερα οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως σχολική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικοί, άλλο επιστημονικό προσωπικό, βοηθητικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες). Σκοπός του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του σχολείου είναι η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο συμβάλλοντας στην απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία, στη διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/τριών καλλιεργώντας δεξιότητες, όπως η δημιουργικότητα, ο αυτοέλεγχος, η συνεργασία, η ενσυναίσθηση, η αλληλεγγύη, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η περιβαλλοντική συνείδηση, και στην εξασφάλιση της σωματικής ασφάλειας και της συναισθηματικής πλήρωσης όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάσσεται ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή και της Υποδιευθύντριας της σχολικής μονάδας και με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων. Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας κοινοποιείται στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, εγκρίνεται από τους Συμβούλους Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης του Σχολείου και τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης. Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας κάθε σχολικής μονάδας κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται στον ιστότοπο του σχολείου, αμέσως μετά την έγκριση αυτού. Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση της Διεύθυνσης του σχολείου, των εκπαιδευτικών, των μαθητών/τριών και των γονέων/ κηδεμόνων/ασκούντων την επιμέλεια.
1. Προσέλευση – Παραμονή στο Σχολείο και Αποχώρηση από αυτό Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/τριών στο σχολείο, η αποχώρησή τους καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι μαθητές/τριες προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων, ενώ όσοι/ες προσέρχονται με καθυστέρηση παραμένουν σε καθορισμένο, εκ των προτέρων, χώρο στο σχολείο και εισέρχονται στην τάξη τους, μετά την ολοκλήρωση της διδακτικής ώρας. Οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας/ασκών την επιμέλεια για να παραλάβει το παιδί του/της, εφόσον αυτό είναι ανήλικο, και το παραλαμβάνει αφού πρώτα ενυπόγραφα δηλώσει ενώπιον της Διεύθυνσης της σχολικής μονάδας το γεγονός αυτό. Η απουσία από το σχολείο δικαιολογείται όταν συντρέχει σοβαρός λόγος. Σε περίπτωση ασθένειας, κατά την επάνοδο του μαθητή στο σχολείο, καλό θα ήταν οι γονείς να προσκομίζουν ιατρική βεβαίωση. Για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα τους Φυσικής Αγωγής, καθώς και τις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, είναι οπωσδήποτε απαραίτητη η συμπλήρωση Ατομικού Δελτίου Υγείας για τους μαθητές των Α’ και Δ΄ Τάξεων.
Σχολικό έτος – Διάρκεια τριμήνων Η σχολική χρονιά ξεκινάει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει τους 31 Αυγούστου του επομένου ημερολογιακού έτους. Το διδακτικό έτος ξεκινάει τους 11 Σεπτεμβρίου 2024 και λήγει τους 13 Ιουνίου 2025 με την παράδοση των τίτλων σπουδών-προόδου για τους μαθητές, ενώ για τους εκπαιδευτικούς τους 21 Ιουνίου. Το διδακτικό έτος για τους μαθητές χωρίζεται σε τρία (3) τρίμηνα. Το πρώτο τρίμηνο αρχίζει τους 11 Σεπτεμβρίου και λήγει τους 10 Δεκεμβρίου, Το δεύτερο τρίμηνο αρχίζει τους 11 Δεκεμβρίου και λήγει τους 10 Μαρτίου Το τρίτο τρίμηνο αρχίζει τους 11 Μαρτίου και λήγει τους 15 Ιουνίου.
Η άφιξη των μαθητών το πρωί γίνεται από τους 8.00 ως 8.15 από την είσοδο του σχολείου. Η έγκαιρη προσέλευση βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής καθυστερήσει δικαιολογημένα έρχεται στο σχολείο συνοδευόμενος από τον κηδεμόνα και παραμένει σε καθορισμένο, εκ των προτέρων, χώρο στο σχολείο και εισέρχεται στην τάξη του, μετά την ολοκλήρωση της διδακτικής ώρας. Οι γονείς-κηδεμόνες-ενήλικες που συνοδεύουν τα παιδιά τους το πρωί, αφού βεβαιωθούν ότι εισήλθαν στο προαύλιο, αποχωρούν αμέσως.
Αποχώρηση από το σχολείο Οι μαθητές ΔΕΝ φεύγουν σε καμία περίπτωση πριν από τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια) γίνεται πάντοτε με τη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα και φυσικά αφού ενημερωθεί γι’ αυτό ο δάσκαλος της τάξης ή ο διευθυντής. Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας ανήκει αποκλειστικά στο γονέα ή κηδεμόνα. Οι γονείς-κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται από τις ανακοινώσεις του σχολείου. Οι μαθητές που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αναχώρησή τους δε φεύγουν ποτέ από το σχολείο ασυνόδευτοι αν ο κηδεμόνας τους κάποια μέρα τυχόν καθυστερήσει.
Η αναχώρηση των μαθητών από το σχολείο γίνεται ως εξής: Στο τέλος του 5ωρου στις 12.25 από την έξοδο του σχολείου. Στο τέλος του 6ωρου στις 13.15 από την έξοδο του σχολείου. Στο τέλος του 7ωρου στις 14.00 από την έξοδο του σχολείου
Εφημερίες εκπαιδευτικών Η εφημερία αφορά την επιτήρηση των μαθητών κατά τη διάρκεια της προσέλευσης και της αποχώρησής τους από το σχολείο, την ώρα των διαλειμμάτων, τη μέριμνα για την προστασία και τη σωματική τους ακεραιότητα, τον έλεγχο καθαριότητας των σχολικών χώρων και οτιδήποτε έχει σχέση με την υγιεινή και την ασφάλεια των μαθητών (παρ. 1, άρθρο 12, ΠΔ 79/2017, ΦΕΚ 109Α). Σύμφωνα με την υπό στοιχεία 1614/Υ1/08-01-2020 Απόφαση της Υπουργού και των Υφυπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων (Β΄ 8) : Το σχολείο, ως χώρος πνευματικής και ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης των παιδιών, οφείλει να είναι ένας ασφαλής χώρος, στον οποίο όλοι οι μαθητές και όλες οι μαθήτριες θα απολαμβάνουν απρόσκοπτα τα αγαθά της γνώσης και τη χαρά της συνύπαρξης. Φροντίζουν όλοι οι εκπαιδευτικοί ώστε οι θύρες εισόδου-εξόδου του σχολείου να παραμένουν κλειστές καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου. Με αυτό τον τρόπο διαφυλάσσεται η ασφάλεια των μαθητών/τριών και αποτρέπεται η αναίτια έξοδος αυτών από τον προαύλιο χώρο του σχολείου, καθώς και η είσοδος ατόμων που δεν έχουν σχέση με τη λειτουργία του σχολείου. Κανένα άτομο πλην των εκπαιδευτικών δεν μπορεί να παραμένει εντός του σχολικού χώρου κατά τη διάρκεια λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Επιπρόσθετα, οι εκπαιδευτικοί που αναλαμβάνουν καθήκοντα εφημερίας έχουν την ευθύνη για την επιτήρηση των μαθητών/τριών κατά τη διάρκεια της προσέλευσης και της αποχώρησής τους από το σχολείο, την ώρα των διαλειμμάτων, καθώς και τη μέριμνα για την προστασία και τη σωματική τους ακεραιότητα. Ο Σύλλογος Διδασκόντων μεριμνάει για τον απαραίτητο αριθμό εφημερευόντων, ώστε να καλύπτονται με επάρκεια όλοι οι χώροι των σχολικών μονάδων από τους/τις εφημερεύοντες/ουσες. Οι εφημερεύοντες/ουσες οφείλουν να επιδεικνύουν τη δέουσα προσοχή στην άσκηση των καθηκόντων τους, παρεμβαίνοντας και προληπτικά προς αποφυγή περιστατικών που μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των μαθητών. Λαμβάνουν κάθε μέτρο για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών βίας και ακραίων συμπεριφορών, τα αρμόδια στελέχη εκπαίδευσης, τους γονείς/κηδεμόνες και τους αρμόδιους φορείς. Ελέγχουν την καθαριότητα των κοινόχρηστων χώρων και της αυλής. Φροντίζουν για τη σύνταξη των μαθητών στην πρωινή προσευχή. Είναι αρμόδιοι για την τήρηση του ωραρίου διδασκαλίας και των διαλειμμάτων (κουδούνι). Συνεργάζονται με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς για την αποχώρηση όλων των μαθητών από τις αίθουσες κατά το διαλείμματα και κατά τη λήξη του διδακτικού ωραρίου. Επιτηρούν τους μαθητές στα διαλείμματα κατανέμοντας μεταξύ των (οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί) τους χώρους, ώστε να υπάρχει παντού επίβλεψη, η οποία είναι απαραίτητη για την ασφάλεια των μαθητών. Ελέγχουν τον αύλειο χώρο, ώστε να αποτρέπεται η προσέγγιση ή η είσοδος ατόμων που δεν έχουν σχέση με τη σχολική κοινότητα και δεν είναι δικαιολογημένη η εκεί παρουσία τους.
Επισημαίνεται: Α) Οι ώρες που αναλογούν σε κάθε εκπαιδευτικό είναι ισότιμες. Β) Συγκεκριμένα, οι εφημερεύοντες είναι 3 εκπαιδευτικοί σε κάθε διάλειμμα, κάθε μέρα και αντιστοιχεί ένας εκπαιδευτικός σε ένα από τα καθορισμένα σημεία εφημερίας/επίβλεψης. Γ) Οριοθετούνται τα ακόλουθα σημεία στον χώρο του σχολείου μας όπου θα επιτηρούνται από τους εφημερεύοντες : Δ) Αναλυτικά, οι εφημερίες των εκπαιδευτικών εκτελούνται στους χώρους που αναγράφονται παραπάνω σύμφωνα με το Πρακτικό 7/20-9-2024 και ορίζονται 3 εκπαιδευτικοί ημερησίως.
2. Συμπεριφορά μαθητών/τριών - Παιδαγωγικός έλεγχος Αποκλίσεις των μαθητών/τριών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στον/ στην συμμαθητή/τρια, στη σχολική περιουσία, θεωρούνται σχολικά παραπτώματα. Τα σχολικά παραπτώματα αντιμετωπίζονται από το σχολείο σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων είναι η τελευταία επιλογή, χωρίς όμως να αποκλείεται η εφαρμογή των κάθε φορά ισχυόντων παιδαγωγικών μέτρων. Τα θέματα αποκλίνουσας συμπεριφοράς των μαθητών/τριών στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του/της εκπαιδευτικού της τάξης με την εκπαιδευτικό Ειδικής Αγωγής, της Σχολική Ψυχολόγο και Κοινωνική Λειτουργό, τον Διευθυντή, την Υποδιευθύντρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών και τους Συμβούλους Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων των μαθητών/τριών. Γενικά η σχολική ζωή των μαθητών πρέπει να διέπεται από τις βασικές αρχές της ισότητας, της φιλίας, της αποδοχής της διαφορετικότητας, της συνεργασίας, της ομαδικότητας και της δημοκρατίας.
Α. Στον χώρο του σχολείου μας
Β. Στην τάξη μας
Γ. Στην ώρα του διαλείμματος
ΘΥΜΑΜΑΙ ΝΑ… Αναγνωρίζω πως όλοι είμαστε ξεχωριστοί και προσπαθώ να γίνομαι συνεχώς καλύτερος άνθρωπος. Νοιάζομαι για τους συμμαθητές/συμμαθήτριες και εκπαιδευτικούς μου. Νιώθω ευθύνη για το σχολείο μου, για αυτό σέβομαι και όλο τον χώρο του σχολείου. Σεβόμαστε ο ένας τον άλλο! Αποδεχόμαστε όλα τα παιδιά! Συνεργαζόμαστε! Όλοι μαζί λέμε: ΟΧΙ στον ρατσισμό, ΟΧΙ στον εκφοβισμό. ΝΑΙ στη φιλία και ΝΑΙ στις ειρηνικές, αρμονικές σχέσεις!
Παιδαγωγικά Μέτρα: Συνέπειες και Αμοιβές Συνέπειες: Για κάθε παράβλεψη του Κώδικα Καλής Συμπεριφοράς θα ακολουθείται η πιο κάτω διαδικασία, ξεκινώντας από την πρώτη συνέπεια. Αν φυσικά δεν υπάρχει βελτίωση, προχωράμε στα μετέπειτα στάδια αναλόγως με τις προσπάθειες διόρθωσης συμπεριφοράς: 1. Παιδαγωγική συζήτηση μεταξύ του παιδιού και της/του εκπαιδευτικού για το περιστατικό και διάλογος για το πώς θα βελτιώσει τη συμπεριφορά του. 2. Προσωπική παρατήρηση και τηλεφωνική ενημέρωση των γονέων από την/τον εκπαιδευτικό μετά από συνεννόηση με τον Διευθυντή του Σχολείου. 3. Συμπλήρωση ενός Ερωτηματολογίου Αναστοχασμού Συμπεριφοράς, από το ίδιο το παιδί (στον χώρο του σχολείου και σε χρονικό διάστημα κοντά στο περιστατικό) ώστε να βρεθεί αντιμέτωπο με τις πράξεις του και να κάνει την αυτοκριτική του. Οι γονείς διαβάζουν το έντυπο, υπογράφουν πως είναι ενήμεροι και επιστρέφεται την επόμενη μέρα στη διεύθυνση του σχολείου από το παιδί. 4. Παραπομπή στον Διευθυντή και καταχώρηση του περιστατικού στο Ημερολόγιο Ανεπιθύμητων Συμπεριφορών που έχει δημιουργήσει το σχολείο μας για περιπτώσεις απειθαρχίας. 5. Πρόσκληση και επίσκεψη του γονέα ή κηδεμόνα στο σχολείο και συνομιλία με τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό και τον Διευθυντή, αν πρόκειται για σοβαρό περιστατικό ή συνεχιζόμενη και επαναλαμβανόμενη αρνητική συμπεριφορά. 6. Παραπομπή του θέματος σε συνεδρία του διδασκαλικού συλλόγου, ο οποίος έχει τη δικαιοδοσία να αποφασίσει τα παρακάτω:
7. Σε πολύ σοβαρές περιπτώσεις θα συστήνεται επιτροπή που αποτελείται από τον Διευθυντή/Υποδιευθύντρια, 2 μέλη του συλλόγου διδασκόντων και την ψυχολόγο του σχολείου για εξέταση του θέματος.
3. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με φορείς, η συνεργασία του σχολείου με την οικογένεια.
Οποιαδήποτε μορφής βίας είναι καταδικαστέα.
Μερικές ενδείξεις και συμπτώματα που οφείλουμε να παρατηρούμε σε ένα παιδί που μπορεί να υπάρχει ως θύμα εκφοβισμού είναι: • Δεν θέλει να πάει στο σχολείο. • Φοβάται να περπατήσει μόνο του προς το σχολείο. • Παρακαλεί να πάει στο σχολείο με αυτοκίνητο. • Αλλάζει χωρίς λόγο την καθημερινή ρουτίνα του. • Απουσιάζει αδικαιολόγητα από το σχολείο. • Γίνεται νευρικό, απομονώνεται ή χάνει την αυτοπεποίθησή του. • Αρχίζει να ψευδίζει. • Το σκάει από το σπίτι ή το σχολείο. • Έχει εφιάλτες ή κλαίει αδικαιολόγητα. • Νιώθει άρρωστο το πρωί. • Μειώνεται αδικαιολόγητα η σχολική του απόδοση. • Επιστρέφει συχνά στο σπίτι με σχισμένα ρούχα ή βιβλία. • Χάνονται ή καταστρέφονται συχνά τα προσωπικά του αντικείμενα. • Χάνει συχνά το χαρτζιλίκι του. • Έχει αδικαιολόγητες μελανιές ή πληγές. • Επιστρέφει συχνά στο σπίτι πεινασμένο γιατί κάποιοι πήραν το φαγητό του. • Γίνεται ξαφνικά αδικαιολόγητα επιθετικό ή απαιτητικό. • Φέρεται ξαφνικά άσχημα σε άλλα παιδιά. • Αρνείται να φάει. • Φοβάται να πει τι το απασχολεί.
Για να αποτρέψουμε την εμφάνιση εκφοβισμού στο σχολείο, προσπαθούμε: • Όποτε αυτό επιτρέπεται από το αναλυτικό πρόγραμμα να πραγματοποιούμε εκπαιδευτικές δραστηριότητες όπως ανάγνωση ιστοριών, ζωγραφική, συζητήσεις, θεατρικό παιχνίδι, όπου τονίζονται οι αξίες της συνεργασίας, του σεβασμού, της αλληλοβοήθειας, και της συμμετοχής στην κοινωνία του σχολείου. • Να δίνεται η δυνατότητα στα μαθητικά συμβούλια να συμμετέχουν με ιδέες και πρωτοβουλίες τους στην αντιμετώπιση του εκφοβισμού. • Να ερωτούμε τους μαθητές σε ποιο σημείο και πότε παρουσιάζονται περιστατικά εκφοβισμού με σκοπό να επιτηρούνται και να ελαχιστοποιούνται ή εξαφανίζονται οι μη ασφαλείς περιοχές του σχολείου.
Αντιμετώπιση περιστατικών εκφοβισμού • Μαθητές/τριες που είναι θύματα ή έχουν δει άλλα παιδιά να έχουν δεχθεί κάθε είδους εκφοβισμού πρέπει να το αναφέρουν στον εκπαιδευτικό της τάξης τους, στον εκπαιδευτικό που βρίσκεται εφημερία ή στην Διεύθυνση του σχολείου. • Αναφορές περιπτώσεων εκφοβισμού θα καταγράφονται από τη Διεύθυνση του σχολείου στο βιβλίο συμβάντων. • Όλες οι αναφορές θα αντιμετωπίζονται με σοβαρότητα και υπευθυνότητα από το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου. • Το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου που έχει γίνει αποδέκτης αναφοράς για εκφοβισμό θα ακολουθήσει τις διαδικασίες αυτής της στρατηγικής και θα ενημερώσει τα υπόλοιπα μέλη του συλλόγου διδασκόντων.
Ο/Η εκπαιδευτικός που θα γίνει γνώστης κάποιου περιστατικού: • Θα παρέχει υποστήριξη στο παιδί που έχει δεχθεί εκφοβισμό. • Θα διαβεβαιώσει το παιδί ότι δεν αξίζει να γίνεται θύμα εκφοβισμού και ότι το πρόβλημα που δημιουργήθηκε δεν ήταν δικό του λάθος. • Θα διαβεβαιώσει το παιδί ότι έπραξε πολύ σωστά που ανέφερε το πρόβλημα. • Θα προσπαθήσει να εξακριβώσει το μέγεθος του προβλήματος. • Θα εξασφαλίσει ότι το παιδί νιώθει ασφαλές. • Θα ζητήσει από το παιδί να αναφέρει αμέσως κάθε άλλο περιστατικό. • Θα επιβεβαιώσει ότι ο εκφοβισμός μπορεί να διακοπεί και ότι το σχολείο θα κάνει ό,τι είναι απαραίτητο για να το επιτύχει. Η λήψη μέτρων πρόληψης φαινομένων Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού, σε επίπεδο Σχολείου, εφαρμόζεται με βάση το παρακάτω πρωτόκολλο πρόληψης: i. Εκτίμηση κινδύνου Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού Η εκτίμηση του κινδύνου Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού είναι μια σημαντική διαδικασία που έχει ως στόχο τον προσδιορισμό των πιθανών κινδύνων και τη λήψη μέτρων πρόληψης και διαχείρισης. Για τον προσδιορισμό του βαθμού επικινδυνότητας λαμβάνονται υπόψη οι ακόλουθες παράμετροι: • Κλίμα Σχολείου/Τάξης. • Παρατήρηση και αξιολόγηση των συμπεριφορών των μαθητών/τριών για ενδείξεις φαινομένων Ε.ΒΙ.Ε. • Συλλογή, ανάλυση δεδομένων και μαρτυριών περιστατικών Ε.ΒΙ.Ε. ii. Σχέδιο Δράσης πρόληψης φαινομένων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού Σε επίπεδο σχολικής μονάδας, ο/η διευθυντής/τρια, ο/η υποδιευθυντής/τρια, ο/η δεύτερος/η εκπαιδευτικός αποδέκτης αναφορών, καθώς και τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων αναπτύσσουν Σχέδιο Δράσης, προσαρμοσμένο στις όποιες ιδιαιτερότητες (π.χ. δυναμικό, περιοχή, ιστορικό περιστατικών Ε.ΒΙ.Ε. κ.ά.) του σχολείου τους, το οποίο ενδεικτικά θα περιλαμβάνει: ▪ Μια σειρά σκοπών, στόχων, καθώς και επιδιωκόμενων αποτελεσμάτων. ▪ Μια σειρά διαδικασιών και προγραμμάτων. ▪ Οργάνωση με σαφή καθορισμό ρόλων και καθηκόντων κάθε εμπλεκομένου ατόμου ή φορέα (αποδέκτες αναφορών, διακριτοί ρόλοι, συγκεκριμένες αρμοδιότητες για εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες, μαθητές/τριες, λοιπό προσωπικό, συνεργαζόμενους φορείς κ.λπ.). ▪ Αξιοποίηση καλών πρακτικών άλλων σχολικών μονάδων και φορέων. ▪ Χρονοδιάγραμμα εφαρμογής. ▪ Συντονισμό, εποπτεία και αξιολόγηση του Σχεδίου Δράσης και των παρεμβάσεων. Τόσο η πολιτική όσο και το Σχέδιο Δράσης του σχολείου γνωστοποιούνται σε όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής και μαθητικής κοινότητας καθώς και σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες, για να υπάρχει διαφάνεια στις ενέργειες που πραγματοποιούνται και να δημιουργείται κλίμα εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας μεταξύ των εμπλεκομένων.
Ενδεικτικά παραπέμπουμε για ενημέρωσή σας: Για γονείς: http://stop-bullying.sch.gr/goneis Για εκπαιδευτικούς:
4. ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ – ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Το σχολείο οργανώνει μία σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/τριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/τριών, επειδή με τον τρόπο αυτό αισθάνονται υπεύθυνοι/ες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους. Οι Πανελλήνιες Μέρες Αθλητισμού, της Διαφορετικότητας, η Μέρα Ενάντια του Εκφοβισμού και των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες προσφέρονται για τέτοιες πρωτοβουλίες δραστηριοτήτων των μαθητών/τριών, όπως και η συμμετοχή μας σε προγράμματα πολιτιστικού ενδιαφέροντος στα πλαίσια του θεσμού ERASMUS+. Όταν πρόκειται για σχολικές εορτές, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου προετοιμάζουν το πρόγραμμα της γιορτής σε συνεργασία με τους/τις μαθητές/τριες, συνοδεύοντας το τμήμα τους και παραμένουν εκεί ως τη λήξη. Η συμπεριφορά των μαθητών κι οι υποχρεώσεις τους είναι ανάλογες κατά τη διάρκεια της γιορτής ή της επίσκεψης, όπως και στο σχολικό πρόγραμμα. Σε περίπτωση επίσκεψης τηρείται το σχολικό ωράριο, ενώ σε περίπτωση γιορτής το ωράριο διαμορφώνεται αναλόγως με ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων. Οι γονείς ενημερώνονται γραπτά και προφορικά λίγες ημέρες πριν για τις γιορτές ή για τις επισκέψεις και την ώρα που θα παραλάβουν τα παιδιά τους, ενώ έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τις εθνικές εορτές. Σε περίπτωση εκδρομής τηρούνται αυστηρώς τα μέτρα ασφαλείας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Οι ημέρες αργίας των Μειονοτικών Σχολείων κατά τις Μουσουλμανικές εορτές ανακοινώνονται με σχετικό έγγραφο του Προϊσταμένου του Γραφείου Μειονοτικής Εκπαίδευσης σε ετήσια βάση. Επίσης, με απόφαση του Διευθυντή και της Υποδιευθύντριας της σχολικής μονάδας πραγματοποιούνται, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, επιμορφωτικά σεμινάρια, συνολικής διάρκειας τουλάχιστον δεκαπέντε (15) ωρών ανά σχολικό έτος και καθορίζεται η θεματολογία των επιμορφωτικών σεμιναρίων με βάση ιδίως: α) τις ανάγκες της σχολικής μονάδας, β) τον φορέα υλοποίησης της επιμόρφωσης. Τα επιμορφωτικά σεμινάρια διενεργούνται εκτός του διδακτικού ωραρίου, σύμφωνα με το άρθρο 95 του ν. 4823/2021 (Α΄136). Επισημαίνεται ότι η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στα επιμορφωτικά σεμινάρια της παρ. 1 του άρθρου 95 του ν. 4823/2021(Α΄136) είναι προαιρετική. Πέραν αυτού, το σχολείο μας συμμετέχει ενεργά σε Προγράμματα ERASMUS+, έχοντας υπόψιν ότι, σύμφωνα με τις αποφάσεις του ΦΕΚ_625Β-27.02.2020 (Πλαίσιο εφαρμογής του Προγράμματος ERASMUS+, Διαδικασία Συμμετοχής και Μετα κινήσεων) η «διεθνής εμπειρική έρευνα καταδεικνύει ότι η συμμετοχή σε προγράμματα Erasmus+ προάγει τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητες όσων συμμετέχουν σε αυτά και ωφελεί ποικιλοτρόπως τα άτομα, τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, τους οργανισμούς και την κοινωνία στο σύνολο της, συμβάλλοντας στη βιώσιμη ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή στην Ευρώπη και τον κόσμο. Επιπλέον, η προετοιμασία προτάσεων, η υποβολή αυτών και η υλοποίηση των εγκεκριμένων προγραμμάτων (projects) των βασικών δράσεων ΚΑ1, ΚΑ2, ΚΑ3 στο πλαίσιο του Προγράμματος Erasmus+, αποτελούν εκπαιδευτικό έργο και δραστηριότητα που εμπλουτίζει την εκπαιδευτική πράξη.»
5. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ -ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ – ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ Το σχολείο βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του/της μαθητή/τριας, με τον Σύλλογο Γονέων/ Κηδεμόνων και φορείς, των οποίων όμως ο ρόλος είναι διακριτός. Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια, ο πρώτος που ενημερώνεται σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας/ ασκών την επιμέλεια, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το σχολείο. Οι κηδεμόνες μπορούν και πρέπει να ενημερώνονται τακτικά για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από το δάσκαλο της τάξης. Εκείνος ορίζει ημέρα και ώρα τακτικής συνάντησης κι επικοινωνίας. Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές (ή αποστέλλονται με ηλεκτρονική αλληλογραφία) κι ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του σχολείου. Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει ή να τιμωρεί κανένα άλλο παιδί εκτός της οικογένειάς του στο χώρο του σχολείου. Για οποιοδήποτε θέμα προκύψει ενημερώστε το δάσκαλο της τάξης ή το διευθυντή οι οποίοι και θα διευθετήσουν το θέμα. Γενικότερα κανένας ανήλικος ή ενήλικος δεν έχει δικαίωμα να βρίσκεται στο κτίριο ή στο προαύλιο του σχολείου χωρίς να έχει πάρει σχετική άδεια.
6. ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ Ένας από τους στόχους του σχολείου είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους/στις μαθητές/ τριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαρά και συντηρημένα κτίρια -αίθουσες, εργαστήρια, παραρτήματα, ο αύλειος χώρος- διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του/τις μαθητή/τριας. Φθορές, ζημιές και κακή χρήση ης περιουσίας του σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και οδηγούν στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια, ο/η τελευταίος/α ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του/της ή τον/την ίδιο/ίδια, αν είναι ενήλικος/η. Συγκεκριμένα, η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας καλεί τον ίδιο τον/τη μαθητή/τρια που είναι ενήλικος/η ή τον γονέα/κηδεμόνα/ασκούντα την επιμέλεια στον οποίο αποδεδειγμένα αποδίδεται η ζημία και του ζητάει να την αποκαταστήσει, μέσα σε προθεσμία πέντε (5) ημερών. Στην περίπτωση που δηλώσουν ότι δεν προτίθενται να αποκαταστήσουν τη ζημία, τότε η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας το γνωστοποιεί στη Σχολική Εφορεία, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 28 του ν. 5056/2023. Η Σχολική Εφορεία οφείλει να ζητήσει και να λάβει τρεις (3) προσφορές για την αποκατάσταση της ζημίας και να διαλέξει την πιο οικονομική, συντάσσοντας προς τούτο σχετικό πρακτικό. Αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες στη σχολική μονάδα, τότε η Σχολική Εφορεία που επιβαρύνθηκε με τη σχετική δαπάνη καλείται να αποστείλει το αποδεικτικό εξόφλησης είτε στον/στην ενήλικο/η μαθητή/τρια ή στους γονείς/κηδεμόνες του/ της. Τους καλεί εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών να καταβάλουν το ποσό σε συγκεκριμένο λογαριασμό της Σχολικής Εφορείας και γνωστοποιώντας τους, ταυτόχρονα, ότι σε περίπτωση μη καταβολής του θα υπάρξει σχετική βεβαίωση οφειλής από την Σχολική Εφορεία και είσπραξή της, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον ν. 4978/2022. Σε περίπτωση άρνησης, η σχετική δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της. Οι εκπαιδευτικοί φροντίζουν να ενημερώνονται για την ισχύουσα νομοθεσία από τις ανακοινώσεις του σχολείου αλλά και ηλεκτρονικά από το ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο.
Σύμφωνα με την αριθ. Φ.353.1./324/105657/Δ1/02 (ΦΕΚ Β 1340/16-10-02) περί καθορισμού αρμοδιοτήτων και καθηκόντων, οι εκπαιδευτικοί επιτελούν έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης. Στο έργο τους περιλαμβάνεται η διδασκαλία, η εκπαίδευση και η διαπαιδαγώγηση των μαθητών. Η πρόοδος, η οικονομική ανάπτυξη, ο πολιτισμός και η συνοχή της κοινωνίας εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την ποιότητα της εκπαίδευσης και κατ΄ επέκταση από τη συμβολή και την προσπάθεια των εκπαιδευτικών. Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών οφείλουν να εναρμονίζονται με τους στόχους αυτούς. Γενικά με τη συμπεριφορά τους πρέπει να συνεισφέρουν στη διαμόρφωση δημιουργικού και συνεργατικού κλίματος μέσα στο σχολείο με αλληλοσεβασμό και ειλικρινή, συναδελφική και ανθρώπινη επικοινωνία. Σύμφωνα με την παρ. 4 και 3 του άρθρου 6 και την περ. αδ) της παρ. 3 του άρθρου 7 του ν. 4823/2021 με απόφαση του Περιφερειακού Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης, σε επίπεδο Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οργανώνονται και υλοποιούνται επιμορφωτικά προγράμματα ή σεμινάρια και εν γένει εκπαιδευτικές δράσεις για τους εκπαιδευτικούς και τα μέλη Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. σε συνεργασία ιδίως με το Ι.Ε.Π, επιστημονικούς φορείς και με τη συμμετοχή των Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης, των Κ.Ε.Δ.Α.Σ.Υ. και των Κ.Ε.ΠΕ.Α.. Περαιτέρω, σύμφωνα με την περ. β της παρ. 4 και την παρ. 3 του άρθρου 8 του ν. 4823/2021 με απόφαση του επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης, σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, οργανώνονται και υλοποιούνται επιμορφωτικά προγράμματα ή σεμινάρια και εν γένει εκπαιδευτικές δράσεις για τους εκπαιδευτικούς και τα μέλη Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., με τη συμμετοχή των Συμβούλων Εκπαίδευσης, των σχολικών μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.), των Υπευθύνων στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης και σε συνεργασία με Α.Ε.Ι., επιστημονικούς φορείς, φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης και εκπαιδευτικούς με αυξημένα προσόντα ή και εμπειρία σε συγκεκριμένα θέματα. Επίσης, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 10 και την περ.ια) της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 4823/2021, οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης μπορούν να διοργανώνουν κα να υλοποιούν επιμορφωτικές ημερίδες και εν γένει εκπαιδευτικές δράσεις, ύστερα από έγκριση του Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης.
7. Ανατροφοδότηση - προτάσεις βελτίωσης Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του. Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή και την Υποδιευθύντρια του σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων/ ουσών, καθώς και από τους Συμβούλους Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας ισχύει μέχρι την έγκριση νεότερου. |

Εξαιρετικά τιμητική και μοναδική η φιλοξενία μας στο Μέγαρο Μαξίμου! Ευχαριστούμε θερμά τον Πρωθυπουργό μας, κ. Μητσοτάκη, καθώς και τον Υπουργό Παιδείας κ. Πιερρακάκη και όλους τους άψογους συνεργάτες του πρωθυπουργού για την υπέροχη συνάντηση που μας επιφυλάσσανε!
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ (youtube.com)
Αξέχαστες αναμνήσεις στη σύντομη αλλά υπέροχη εκπαιδευτική μας επίσκεψη στην Αθήνα… με τα γλυκά μας Κενταυράκια αλλά και τις καταπληκτικές μαμάδες τους!
Νιώθουμε απεριόριστη περηφάνεια για τα Κενταυράκια μας και κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για αυτά!
ΚΕΝΤΑΥΡΑΚΙΑ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΚΑΙ ΑΚΡΟΠΟΛΗ (youtube.com)
Επίσης, συγκίνηση και δέος προκαλούν πάντα οι Εύζωνες μας που με περηφάνια και γενναιότητα φέρουν τη δοξασμένη εθνική μας στολή!
Συνάντηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με μαθητές και μαθήτριες του μειονοτικού δημοτικού σχολείου Κενταύρου Ξάνθης
https://www.youtube.com/watch?v=MbtjEGbnO1k&source_ve_path=Mjg2NjY&feature=emb_logo

Η Ακρόπολη της Αθήνας και τα περίφημα Μάρμαρα του Παρθενώνα... γιατί θεωρείται ένα από τα θαύματα της τέχνης;
Πατήστε τον σύνδεσμο να σας ξεναγήσουμε στη μαγεία της Ακρόπολης...
Η ΜΑΓΕΙΑ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ (padlet.com)

